Motivatie pentru miscare :)


Motivatia…

Avem nevoie de motivatie tot timpul. Ne-ar placea insa uneori sa avem un „sprijin” care sa ne impinga de la spate sa facem unele lucruri pentru ca altfel ne este greu sa ne mobilizam singuri.

Mi-a placut foarte mult un filmulet in care vorbea Oprah si spunea „When you do well, when you do your best, people notice!”
Asa ca astazi m-am gandit sa va vorbesc despre o pasiune care mi-a aratat ca atunci cand vreau si imi place ceva pot sa fiu foarte motivata.

Am fost atrasa cam din facultate de dansuri. Imi placea foarte mult sa ma uit la toate filmele care aveau acest subiect. Ma fascina mereu cum dansatorii puteau sa transmita atat de multe prin miscarile lor. Iar faptul ca unii dintre actori chiar erau dansatori in viata reala facea ca personajele respective sa se incadreze si mai bine :). Treptat atentia mea a inceput sa se indrepte spre dans contemporan combinat cu miscari de balet pe muzica de street dance. Mi se pare si acum o combinatie uluitoare iar gratia pe care balerinele o au imi inspira multa feminitate.
Am urmarit cam toate filmele cu dansuri, cu un subiect mai mult sau mai putin interesant, dar oricum momentul de dans era cel mai important. Nu indrazneam sa realizez ca as putea sa fac ceva si pentru mine in sensul asta, adica sa iau cursuri de dans pentru ca nu aveam curaj.

Imi placea sa dansez cu orice ocazie, dar de cele mai multe ori singura in camera. Spatiul din camera era mult prea mic pentru imaginatia mea atat de mare. Cand intamplator am inceput sa fac cursuri la o soala de dans (aproximativ 1 an) am inceput sa prind mai mult curaj. Poate nu ma miscam eu cel mai bine dar eram foarte fericita. Imi placeau atat de mult muzica si pasii noi invatati incat nu simteam cand trece ora iar in fiecare zi eram foarte nerabdatoare sa vina o noua zi de dans.
Din diverse motive am ales sa renunt la dans iar dintr-o dorinta exagerat de mare de miscare si energie am descoperit zumba. Un amestec de exercitii de aerobic combinat cu pasi de dans. O combinatie fericita care a reusit sa ma motiveze indiferent de situatie sau vreme. Asa am descoperit si eu prin aceasta pasiune ca ambitia mea este mai mare decat credeam eu :).

Zumba nu inseamna pentru mine doar miscare, inseamna o stare de relaxare, de energie si voie buna. In sala de dans ma simt in largul meu, aici reusesc cel mai mult sa-mi las departe gandurile si sa uit de suparare. Iar fiecare miscare reuseste sa vorbeasca in locul meu, sa tipe de furie sau sa rada de fericire. Iar la final ca la o terapie, ramane doar un tricou ud, un zambet si un gand „sunt un om puternic”. Nu doar o data m-am privit in oglinda si m-am imaginat o dansatoare profesionista. Oricum ar fi pe langa energia pe care o obtin aici, zumba mi-a dat incredere ca pot sa am curaj in mine si sa dansez asa cum simt. Ca nu am nevoie decat de un spatiu si o melodie buna ca sa pot sa practic aceasta „terapie” (asa ca inca ma mai apuca talentul prin casa:)))

Stiu ca am vorbit doar de partea frumoasa a acestei pasiuni si cu siguranta exista si o alta parte numita, efortul depus. Nu spun ca este asa usor cum pare sa practici un sport. Muncesti si asta o simte tot corpul tau care la inceput nu este deloc asa pregatit pentru atat efort. Respiri si uneori simti ca ti-ar mai trebui inca o gura ca sa respiri sau inca o sticla de apa precum Popeye cu spanacul :))). Insa cand realizezi ca satisfactia este mai mare decat efortul depus reusesti sa ramai motivat.

Nu spun nici ca ar fi usor sa capeti o motivatie pentru a practica o astfel de pasiune pe termen lung, dar sunt de parere ca atunci cand simti atata placere sa faci un lucru, totul pare mai usor iar primul pas a fost facut deja. Placerea te ajuta sa te motivezi si sa te ambitionezi sa nu renunti.

Si pentru ca stiu si eu cat este de greu este sa te motivezi sa faci miscare, m-am gandit sa va impartasesc si voua cateva idei care pe mine au reusit sa ma ajute:

– gaseste-ti un hobby care sa-ti placa (inot, dans, fotbal, pilates, aerobic etc). Atunci cand simti ca 5 min, 10 min, in caz fericit o ora poti sa te deconectezi de tot si la final sa ai un zambet pana la urechi insemna ca ti-ai gasit o pasiune :). Si daca va place dansul incercati un „exercitiu” intr-o zi cand sunteti suparat sau furios sa dansati singuri in camera. O melodie care va place la maxim plus miscari asa cum simtiti (sariti, topaiti sau valsati) si o sa ramaneti uimiti de rezultat.

– dupa ce ti-ai definit pasiunea gaseste o sala (loc) unde sa o practici, eu as sugera in masura in care se poate sa fie cat mai aproape de zona in care locuiti. Cu cat drumul de dus si intors este mai scurt cu atat motivatia ta de a ajunge la sala va fi mai mare. Ce scuza sa mai ai cand esti la doar 10 minute de sala?

– poate multa lume este de parere ca poti practica singur acasa anumite exercitii (serios? faci o zi, faci doua si deja de la a treia zi renunti), dar eu oricum sunt de parere ca un instructor este mult mai potrivit, in plus parca nu-ti vine sa mai tragi chiulul atunci cand platesti un abonament, nu?. Un motiv in plus sa te mobilizezi.

– incearca sa nu renunti de la prima incercare, inarmeaza-te cu rabdare, stiu ca noi fetele in special am vrea rezultate asa peste noapte, dar totul vine prin munca, rabdare si un regim alimentar echilibrat si sanatos. Asa ca incearca mai multe variante de instructori sau pasiuni pana gasesti ceva care sa ti se potriveasca. O idee buna este sa ceri pareri de la cei care frecventeaza deja salile care te intereseaza.

– fa ceva pentru tine si pentru sanatatea ta, nu pentru altii. Ofera-ti putin timp de relaxare pentru tine, avem nevoie de un loc unde sa ne lasam cat mai mult (ideal ar fi de tot) gandurile si supararile la usa. Ne trebuie o energie constructiva, iar atunci cand faci ceva pentru ca iti place, te simti bine si cu tine si te incarci cu energie.

– pentru mine este foarte importanta structura orei de „sport” tocmai de aceea am ales zumba pentru ca are miscari de dans. Eu am nevoie de o ora distractiva care prin muzica si pasi sa ma faca sa uit ca de fapt eu „muncesc” intr-un fel :). Asa ca vezi ce este mai potrivit si pentru tine.

Asta ma motiveaza pe mine dar, fiecare are propria lui metoda de a gasi aceasta motivatie.
Cred in faptul ca este timpul sa ne facem timp pentru o pasiune care sa ne ajute sa ne eliberam de tot felul de ganduri si sa ne incarce cu o energie frumoasa si pozitiva.

Asa ca, locul meu e in sala de dans, al tau unde este? 🙂

Dance

Lasă un comentariu